DSpace О системе DSpace
 

IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра медбіології, паразитології та генетики >
Наукові праці. (Медбіологія) >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/21683

Название: Застосування інноваційних технологій у викладанні предмету "медична біологія"
Другие названия: Application of innovative technologies in teaching the subject “Medical Biology”
Авторы: Попович, Аліса Петрівна
Приходько, Олександр Борисович
Ємець, Тетяна Іванівна
Гавриленко, Ксенія В'ячеславівна
Малєєва, Ганна Юріївна
Popovych, A. P.
Prikhodko, O. B.
Yemetc, T. I.
Havrylenko, K. V.
Malieieva, H. Yu.
Ключевые слова: інноваційні технології
візуалізація
професійні компетентності
innovative technologies
visualization
professional competences
Дата публикации: 2024
Библиографическое описание: Застосування інноваційних технологій у викладанні предмету "медична біологія" / А. П. Попович, О. Б. Приходько, Т. І. Ємець, К. В. Гавриленко, Г. Ю. Малєєва // Медицина та фармація: освітні дискурси. - 2024. - N 4. - С. 119-122. - https://doi.org/10.32782/eddiscourses/2024-4-18.
Аннотация: В даній статті проаналізовано використання деяких інноваційних технологій, які у процесі навчання здатні забезпечити формування компетентностей, необхідних лікарю у практичній роботі. Виявлено, що ефективними, у процесі вивчення більшості тем предмету «Медична Біологія» є використання проблемних лекцій-презентацій, ментальних карт та застосування методів: вирішення ситуаційних задач, «мозкового штурму». Проаналізовано особливості використання цих методів. Встановлено, що їх застосування потребує враховувати реальний рівень знань студентів, їх інтелектуальні можливості, а також розуміння студентами цінності і корисність того, що вони вивчають. Показано, в чому полягає найбільша дієвість метода, який забезпечує можливість візуалізувати, систематизувати та засвоїти великі об’єми інформації про біологічні процеси. Встановлено, що метод вирішення «проблемних ситуацій» є найбільш оптимальним у вивченні дисципліни. Він дає можливість об’єднати теоретичну підготовку та практичні навички, надає змогу самостійно діяти і приймати рішення. Складні ситуації, які можуть трапитися у роботі лікаря, студенти аналізують спільними зусиллями з усіма членами групи, застосовуючи метод «мозкового штурму». Застосування цих методів формує у студентів здатність до встановлення логічних зав’язків, до розвитку основних когнітивних процесів та формування комунікативної компетенції, мотивує особистісний ріст та здобуття нових навичок. В роботі наведено приклад використання ментальних карт, які дозволяють структурувати інформацію у візуальній формі. Така форма організації навчального процесу характеризує рівень мислення студентів і дає можливість перевірити ступінь засвоєння матеріалу, що вивчається. Вивчення деяких інших тем «Медичної Біології» потребувало залучення відео та анімації. Заняття, які стосувалися основ генетики людини і типу успадкування деяких захворювань, проводили з використанням методу «Віртуальної дошки». Констатовано, що використання інноваційних методів навчання потребує їх поєднання з класичними традиційними методиками і буде залежати від мети заняття та форм організації навчальної діяльності. This article analyzes the use of some innovative technologies that, in the process of training, are able to ensure the formation of competencies necessary for a doctor in practical work. It was found that the use of problematic lecturespresentations, mental maps and the use of methods: solving situational problems, “brainstorming” are effective in the process of studying most topics of the subject “Medical Biology”. The peculiarities of the use of these methods are analyzed. It was established that their application needs to take into account the real level of students knowledge, their intellectual capabilities, as well as students understanding of the value and usefulness of what they study. It is shown what the greatest effectiveness of the method is, which provides an opportunity to visualize, systematize and assimilate large volumes of information about biological processes. It was established that the method of solving “problem situations” is the most optimal in studying the discipline. It provides an opportunity to combine theoretical training and practical skills, enables independent action and decision-making. The complex situations, that may occur in the work of a doctor, students analyze with the joint efforts of all team members, using the “brainstorming” method. The use of this methods forms in students the ability to establish logical connections, to develop basic cognitive processes and the formation of communicative competence, motivates personal growth and acquisition of new skills. The work gives an example of the use of mental maps, which allow you to structure information in a visual form. This form of organization of the educational process characterizes the level of students thinking and provides an opportunity to check the degree of assimilation of the studied material. The study of some other topics of “Medical Biology” required the involvement of videos and animations. Classes related to the basics of human genetics and the type of inheritance of some diseases were conducted using the Virtual Blackboard method. It was established that the use of innovative teaching methods requires their combination with classic traditional methods and will depend on the purpose of the lesson and the forms of organization of educational activities.
URI: http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/21683
Располагается в коллекциях:Наукові праці. (Суспільні дисципліни)
Аспірантура: наукові праці, доповіді, тези
Наукові праці. (Медбіологія)

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
20-4.pdf347,05 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
View Statistics

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2005 MIT and Hewlett-Packard - Обратная связь