|
IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра медичної фізики, біофізики та вищої математики >
Наукові праці. (Медичної фізики) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/22210
|
Название: | Структура медіакомпетентності лікаря |
Другие названия: | Doctors’ media competence structure |
Авторы: | Мурзіна, Олена Анатоліївна Murzina, O. A. |
Ключевые слова: | медіакомпетентність мотиваціно-ціннісний компонент іноваційно-технологічний компонент пошуково-аналітичний компонент деонтологічний компоенент media competence motivational value component innovative-technological component search-analytical component deontological component |
Дата публикации: | 2024 |
Библиографическое описание: | Мурзіна О. Структура медіакомпетентності лікаря / О. Мурзіна // Актуальні питання гуманітарних наук : міжвуз. зб. наук. пр. молодих вчених Дрогобицького держ. пед. ун-ту імені Івана Франка. - Дрогобич : Гельветика, 2024. - Т. 1, Вип. 82. - С. 469-474. - https://doi.org/10.24919/2308-4863/82-1-68. |
Аннотация: | У статті розглядається проблема формування медіакомпетентності майбутніх лікарів у процесі доклінічної
професійної підготовки в медичному університеті. Це визначає значення у професійному розвитку майбутніх
лікарів.
Медіакомпетентність майбутніх лікарів розуміємо як інтегровану якість особистості, яка забезпечує здатність критично осмислювати, вибирати та передавти інформацію в медіапросторі, інтерпретувати та оцінювати медіаінформацію та застосовувати в професійній діяльності, протидіяти медіаманіпуляціям, застосовувати медіатехнології у професійній діяльності та створювати власний медіапродукт.
У статті обґрунтована структура медіакомпетентності лікаря як сукупність взаємопов’язаних компонентів, кожен з яких виконує свою функцію, а саме: мотиваційно-ціннісного (усвідомленої потреби в медіазнаннях;
сукупності мотивів навчально-пізнавальної медіадіяльності; ставлення до медіа як загальнолюдської цінності й
особистісного надбання); пошуково-аналітичного (здатність до активного пошуку, аналізу, інтерпретації та
оцінки медіаінформації; вміння критично аналізувати медіаінформацію; бажання використовувати медіатехнології у навчанні та професійній діяльності; здатність до медіатворчості в навчанні та професійній діяльності;
розвинуте аналітичне мислення); інноваційно-технологічного (спрямованість майбутніх лікарів на інноваційний
підхід у навчанні та професійній діяльності; вміння створювати власний медіапродукт; вміння отримувати та
передавати медіаінформацію); деонтологічного (здатність до саморозвитку та самоосвіти за допомогою медіасередовища у навчанні і професійній діяльності; творчий потенціалвміння; вміння проєктувати свій загальний
та професійний розвиток).
Для оцінки ефективності формування медіакомпетентності майбутніх лікарів на етапі доклінічної професійної підготовки важливого значення набуває визначення критеріїв. Для цього нами визначено такі критерії,
назва яких відповідає назві компонентів, а саме: мотиваціно-ціннісний, іноваційно-технологічний, пошуково-аналітичний та деонтологічний. The article considers the problem of forming media competence of future doctors in the process of preclinical
professional training at a medical university. This determines the importance in the professional development of future
doctors.
Media competence of future doctors is understood as an integrated quality of personality, which provides the ability to
think critically, select and convey information in the media space, interpret and evaluate media information and apply it
to professional activities, counteract media manipulations, apply media technologies in professional activities and create
one’s own media product.
The article substantiates the structure of doctors’ media competence as a set of interrelated components, each of which
performs its function, namely: motivational value (aware need for media knowledge; a set of motives for educational and
cognitive media activities; attitude to media as a universal human value and personal herritage); search-analytical (ability
to search actively, analyze, interpret and evaluate media information; ability to analyze critically media information;
desire to use media technologies in education and professional activities; ability for media creativity in education and
professional activities; developed analytical thinking); innovative-technological (focus of future doctors on an innovative
approach in education and professional activities; ability to create their own media product; ability to receive and transmit media information); deontological (ability for self-development and self-education using the media environment
in training and professional activities; creative potential; ability to project general and professional development).
The determination of criteria is important for assessment the effectiveness of the formation of media competence of
future doctors at the stage of preclinical professional training. For this purpose we have defined the following criteria,
the names of which correspond to the names of the components, namely: motivational value, innovative-technological,
search-analytical and deontological. |
URI: | http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/22210 |
Располагается в коллекциях: | Наукові праці. (Медичної фізики)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|