DSpace О системе DSpace
 

IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра інфекційних хвороб >
Наукові праці. (Інфекційні хвороби) >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/22815

Название: Проблема пошуку і впровадження сучасних інтерактивних технологій як принцип ефективності реформування освіти під час ведення активних бойових дій
Другие названия: The problem of finding and implementing modern interactive technologies as a principle of effective education reform during active hostilities
Авторы: Оніщенко, Тетяна Євгенівна
Корнієнко, Олена Олександрівна
Рябоконь, Олена Вячеславівна
Саліонов, Володимир Олександрович
Onishchenko, T. Ye.
Kornienko, O. O.
Ryabokon, O. V.
Salionov, V. O.
Ключевые слова: innovative educational technologies
modern interactive technologies
problem-based learning technologies
contextual learning technologies
technology for organising project and research activities
4K forming technologies
digital technologies
game technologies
Дата публикации: 2025
Библиографическое описание: Проблема пошуку і впровадження сучасних інтерактивних технологій як принцип ефективності реформування освіти під час ведення активних бойових дій / Т. Оніщенко, О. Корнієнко, О. Рябоконь, В. Саліонов // European Humanities Studies : State and Society. - 2025. - Iss. 1. - С. 31-40. - https://doi.org/10.38014/ehs-ss.2025.1.03.
Аннотация: The article substantiates the expediency of searching for and implementing modern educational technologies, taking into account their effectiveness and efficiency in reforming education against the background of active hostilities. The relevance of this problem lies in the fact that the trend of ‘life-long learning’ as ‘lifelong learning’ is opposed to the traditional ‘lifelong learning’ and involves the continuous development of personal effectiveness of today's students, and educational technologies, methods and techniques are designed to provide them with constant access to learning and prepare future professionals to be competitive and proactive in the VUCA world. The use of modern educational tools through the principle of interactivity changes the logic of the educational process (learning does not take place from theory to practice, but from the formation of new experience to its theoretical understanding through application), which meets the requirements of considering several interactive technologies: problem-based learning, organisation of project and research activities, digital technologies, contextual learning, game technologies, technologies for the formation of 4K (critical and creative thinking, cooperation and communication). The potential of interactive educational tools will ensure that future specialists achieve the educational outcomes in demand in the 21st century, develop ‘flexible’ competences, and professional competitiveness.
URI: http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/22815
Располагается в коллекциях:Наукові праці. (Біохімія)
Наукові праці. (Інфекційні хвороби)

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
504-Article Text-749-1-10-20250611.pdf912,49 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
View Statistics

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2005 MIT and Hewlett-Packard - Обратная связь