DSpace О системе DSpace
 

IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра мовної та загальнотеоретичної підготовки >
Наукові праці. (Мовна підготовка) >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/4268

Название: Составляющие коммуникативной компетенции при обучении иностранных студентов на довузовском этапе
Другие названия: Складові комунікативної компетенції при навчанні іноземних студентів на довузівському етапі
The components of the communicative competence in teaching of foreign students at the preparatory faculty
Авторы: Янушевская, И. Б.
Янушевська, Ірина Борисівна
Yanushevskaya, I. B.
Ключевые слова: коммуникативная компетенция
лингвистическая компетенция
предметная компетенция
прагматическая компетенция
комунікативна компетенція
лінгвістична компетенція
предметна компетенція
прагматична компетенція
communicative competence
linguistic competence
subject competence
pragmatic competence
Дата публикации: 2016
Библиографическое описание: Янушевская И. Б. Составляющие коммуникативной компетенции при обучении иностранных студентов на довузовском этапе / И. Б. Янушевская // Гуманітарний вісник Державного вищого навчального закладу "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди". – 2016. – Т. 7, вип. 36, Дод. 1. – С. 151-159.
Аннотация: У статті представлений аналіз деяких науково-педагогічних досліджень поняття «комунікативна компетенція», виділяються і описуються її базові складові при навчанні іноземних студентів довузівського етапу, уточняється формулювання терміну. The article deals with the foreign and domestic approaches of the researchers to the definition of the contents and structure of the communicative competence. The characteristics of the term “communicative competence” as a key term in this research is given. The analyses of different variants of the contents of the communicative competence and its component contents points on the lack of the unity in the researchers’ points of view on this problem and also is mentioned the necessity of the further research of this problem. The article proposes the basic components of the communicative competence as the union of the language, subject and pragmatic competence. A special attention is paid to the speech direction of the communication and is proposed the exact definition of the term “communicative-speech competence”. The conclusion is made that the proposed composition of the communicative-speech competence allows everyone to define clearly the aim of language education, to choose the strategies of education and is necessary for teaching to the foreign students who study at the preparatory faculty.
URI: http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/4268
ISBN: 978-966-2760-18-7
Располагается в коллекциях:Наукові праці. (Мовна підготовка)

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
16ЯнушевскаяИБ_151-159.pdf285,64 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
View Statistics

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2005 MIT and Hewlett-Packard - Обратная связь