DSpace О системе DSpace
 

IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра мовної та загальнотеоретичної підготовки >
Наукові праці. (Мовна підготовка) >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/4272

Название: Учёт мотивационных факторов при создании учебных пособий для иностранных студентов
Другие названия: Урахування мотиваційних факторів при розробці навчальних посібників для іноземних студентів
Accounting motivational factors when creating textbooks for foreign students
Авторы: Гейченко, Е. И.
Гейченко, Катерина Іванівна
Geychenko, K. I.
Ключевые слова: іноземні студенти
мовна підготовка
мотивація
навчальні посібники
educational materials
foreign students
motivation
language preparation
Дата публикации: 2016
Издатель: К. : КІМ
Библиографическое описание: Гейченко Е. И. Учёт мотивационных факторов при создании учебных пособий для иностранных студентов / Е. И. Гейченко // Вища медична освіта: сучасні виклики та перспективи : зб. наук. пр. наук.-практ. конф. з міжнар. участю 3-4 березня, 2016 р., м. Київ. – К. : КІМ, 2016. - С. 27-32.
Аннотация: Among many different and difficult questions that are connected with the language preparation of foreign citizens, who study in universities of Ukraine, a special place occupies an issue of didactical organization of the process. It must be organized so that the students were interested in the subject, and in the foreign language in particular. To get much higher results in learning a foreign language among the foreign students it is necessary to arise their conscious and active interest. In order to get these results it is necessary to promote complex motivation during the language learning and consciously to use factors that arise motivation. According to this, textbooks play a great role in the educational process. The aim of this article is to pay attention of teachers-linguists and methodists, who do the language preparation of the foreign students in non-philological universities, to some psychological aspects and motivation factors, that must be taken into consideration during the preparation of educational materials. It is a well-known fact, that the contents of education is a positive motivational factor, if it corresponds with the needs and interests of the foreign students. So, the topic and its contents must contain such facts, that arise the students’ interest and correspond with their communicational intentions. In our opinion, while creating the educational materials, the authors must clearly understand, how it is possible to join the foreign student to the communicational act, that he will actively participate in solving communicational tasks, what type of exercises are the most suitable for the development of communication, orally or in writing; how to provide reasonable combination of exercises for the development of communicational skills in the communicational direction of education; how to provide reasonable combination of language and speech exercises for obtaining the communicational aim.
URI: http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/4272
Располагается в коллекциях:Наукові праці. (Мовна підготовка)

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
16Гейченко ЕИ_27-32.pdf183,91 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
View Statistics

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2005 MIT and Hewlett-Packard - Обратная связь