DSpace О системе DSpace
 

IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра мовної та загальнотеоретичної підготовки >
Наукові праці. (Мовна підготовка) >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/22557

Название: Інтеграція технологій штучного інтелекту у процес мовної підготовки іноземних студентів-нефілологів
Другие названия: Integration of artificial intelligence technologies into the process of language training of foreign students of non-filology
Авторы: Гейченко, Катерина Іванівна
Цупікова, Олена Анатоліївна
Geichenko, Kateryna Ivanіvna
Tsupikova, Olena Anatoliivna
Ключевые слова: штучний інтелект
іноземні студенти
мовна підготовка
artificial intelligence
foreign students
language training
Дата публикации: 2025
Издатель: Християнська академія педагогічних наук України
Библиографическое описание: Гейченко К. І. Інтеграція технологій штучного інтелекту у процес мовної підготовки іноземних студентів-нефілологів / К. І. Гейченко, О. А. Цупікова // Вісник науки та освіти (Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія»). – 2025. – Вип. 4. – С. – 1126-1137. https://doi.org/10.52058/2786-6165-2025-4(34)-1126-1137.
Аннотация: Штучний інтелект відкриває безліч нових можливостей для вдосконалення викладання та навчання іноземних мов, зокрема, української як іноземної. Метою статті є розгляд можливостей використання технологій штучного інтелекту у процесі мовної підготовки іноземних студентів-нефілологів. Для досягнення поставленої мети було проведено системний та порівняльний аналіз наукових джерел, синтез та узагальнення інформації. Доведено ефективність використання технологій штучного інтелекту під час викладання української мови як іноземної. Проаналізовано наукові дослідження щодо ролі штучного інтелекту як потужного інструменту, союзника, помічника у навчальному процесі. Досліджено переваги застосування штучного інтелекту в освіті: персоналізоване навчання, автоматизація завдань, забезпечення зворотного зв’язку, об’єктивність оцінювання тощо. Висвітлено можливості використання технологій на базі штучного інтелекту для викладання української мови як іноземної, а саме: планування занять, складання і перевірка тестів, розробка різноманітних матеріалів з урахуванням рівня мовних знань студентів, оцінювання студентських письмових робіт, створення презентацій та ілюстрацій, конспектів занять, планів проведення заходів, використання чат-ботів для розвитку і вдосконалення умінь навчально-професійного спілкування, вивчення й збагачення лексики, використання ігрових елементів тощо. Наведено приклади застосування інструментів ШІ у мовній практиці. Доведено, що технології штучного інтелекту допомагають розвивати і вдосконалювати навички в усіх видах мовленнєвої діяльності: говорінні, аудіюванні, читанні і письмі. Зауважено, що зважаючи на переваги ШІ, він не може замінити викладача. Але штучний інтелект покращує й урізноманітнює освітній процес. Технології на базі штучного інтелекту є результативним інструментом для мовної підготовки іноземних студентів. Технології ШІ дозволяють оптимізувати навчальний процес, підвищують ефективність роботи викладачів, створюють цікаві, різноманітні, інноваційні заняття і тим самим сприяють покращенню мовних знань студентів. Artificial intelligence presents many opportunities for enhancing the teaching and learning of foreign languages, specifically Ukrainian as a foreign language. The purpose of this article is to explore the potential of utilizing artificial intelligence technologies in the language training of foreign non-philology students. To achieve this aim, a systematic and comparative analysis of scientific sources was conducted, followed by the synthesis and generalization of information. The effectiveness of using artificial intelligence technologies in teaching Ukrainian as a foreign language has been proven. The article examines scientific research on the role of artificial intelligence as a powerful tool, ally, and assistant in the educational process. It investigates the advantages of using artificial intelligence in education, such as personalized learning, task automation, feedback, and aim assessment. Additionally, the article highlights the potential of artificial intelligence-based technologies for teaching Ukrainian as a foreign language. This includes planning classes, administering and grading tests, creating materials tailored to students' language skill, evaluating written work, developing presentations and illustrations, taking class notes, planning events, and utilizing chatbots to enhance students' educational and professional communication skills. Furthermore, artificial intelligence can aid in vocabulary acquisition and enrichment through the use of game elements. Examples are provided to prove the application of AI tools in language practice. It has been proven that artificial intelligence technologies can aid in the development and improvement of skills in all types of speech activities, including speaking, listening, reading, and writing. While AI has its advantages, it cannot replace the role of a teacher. However, it can enhance and diversify the educational process. AI-based technologies are an effective tool for language training of foreign students. They have the potential to optimize the learning process, increase the efficiency of teachers, and create interesting, diverse, and innovative classes, ultimately helping to improve students' language skills.
URI: http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/22557
Располагается в коллекциях:Наукові праці. (Мовна підготовка)

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
202504_Visn-nauky-ta-osvity_1126-1137.pdf4,78 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
View Statistics

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2005 MIT and Hewlett-Packard - Обратная связь