|
IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра патологічної фізіології з курсом нормальної фізіології >
Наукові праці. (Патологічна фізіологія) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/22836
|
Название: | Виховання гуманістичних чеснот засобами фізичної активності та здорового стилю життя |
Другие названия: | Fostering humanistic virtues through physical activity and a healthy lifestyle |
Авторы: | Ганчева, Ольга Вікторівна Грекова, Тетяна Анатоліївна Мельнікова, Ольга Валеріївна Каджарян, Єлизавета Віталіївна Hancheva, O. V. Hrekova, T. A. Melnikova, O. V. Kadzharian, Ye. V. |
Ключевые слова: | фізична активність життєві цінності освіта студенти physical activity life values education students |
Дата публикации: | 2025 |
Библиографическое описание: | Виховання гуманістичних чеснот засобами фізичної активності та здорового стилю життя / О. В. Ганчева, Т. А. Грекова, О. В. Мельнікова, Є. В. Каджарян // Сучасні тенденції спрямовані на збереження здоров’я людини : матеріали VI наук.-практ. internet-конф. з міжнар. участю, присвяченої пам’яті проф. О. В. Пєшкової (24-25 квіт. 2025 р., м. Харків). - Харків : НФаУ, 2025. - Вип. 6. - С. 275-279. |
Аннотация: | У сучасному світі особливої актуальності набуває питання формування та
збереження фундаментальних норм моралі через фізичне виховання та утвердження
здорового способу життя як шляху особистого розвитку, адже формування фізичної
компетентності або заняття спортом вчать особу самодисципліні, справедливості,
відповідальності, взаємоповаги, тобто, тих цінностей, які складають основу здорового
суспільства. Метою цієї роботи є огляд результатів спостережень впливу фізичного
виховання та здорового способу життя на формування та зміцнення універсальних
моральних принципів і визначення практичних підходів до інтеграції етичних орієнтирів у
фізичну культуру як освітню дисципліну. У дослідженні використано комплексний
методологічний підхід до пошуку електронних видань опублікованих англійською мовою з
2019 по 2025 рік у базах даних PubMed, Web of Science, Scopus та Google Scholar.
Визначеними поняттями загальнолюдських цінностей у контексті сучасної педагогіки з
фокусом на фізичній культурі виступають справедливість, відповідальність, взаємоповага,
самодисципліна, толерантність, недопущення дискримінації. Серед позитивних елементів
фізичного виховання, на додаток до активності, визначені раціональне харчування як основа
здоров’я, довголіття та повноцінного життя; гігієна як основа індивідуального та
громадського здоров’я та частина культури. Розуміння здорового способу життя молоддю
включає відмову від шкідливих звичок, психоемоційну рівновагу, культуру відпочинку. Отже,
здоров’я представляється не лише біологічною, а й морально-етичною категорією.
Перспективи практичного впровадження ціннісного компоненту у фізичне виховання
полягають у запропонуванні рекомендації для педагогів начальних закладів щодо розвитку
ідеологічних орієнтацій серед молоді через фізичну активність; педагогічних підходів до
розвитку та зміцнення ідеологічних і духовних принципів світогляду; включення в програму
занять обговорень морально-етичних ситуацій; проведення командних ігор; відзначення
студентів не тільки за спортивні досягнення, а й за етичну поведінку та підтримку товаришів;
планування виховних годин за темами «Чесність у спорті», «Лідерство без тиску», «Повага
до суперника» тощо. Фізичне виховання та здоровий спосіб життя є важливими чинниками
формування загальнолюдських цінностей. Освітній процес має бути спрямований не лише на
розвиток фізичних якостей, а й на педагогіку цінностей задля інтеграції загальних моральних
принципів у щоденні заняття. In today’s world, the issue of forming and preserving fundamental moral norms
through physical education and the promotion of a healthy lifestyle as a path of personal
development is gaining particular relevance. The development of physical competence or
engagement in sports teaches individuals self-discipline, fairness, responsibility, mutual respect, in
other words, the very values that form the foundation of a healthy society. The aim of this work is to
review the observed effects of physical education and a healthy lifestyle on the formation and
reinforcement of universal moral principles, and to identify practical approaches to integrating
ethical guidelines into physical culture as an educational discipline. This study employed a
comprehensive methodological approach to search for electronic publications in English from 2019
to 2025 in the databases PubMed, Web of Science, Scopus, and Google Scholar. The defined
concepts of universal human values in the context of modern pedagogy with a focus on physical
culture include fairness, responsibility, mutual respect, self-discipline, tolerance, and the rejection of
discrimination. In addition to physical activity, other positive elements of physical education
identified are rational nutrition as a foundation for health, longevity, and a fulfilling life; hygiene as
the basis of individual and public health and a component of culture. Youth understanding of a
healthy lifestyle includes rejection of harmful habits, psycho-emotional balance, and a culture of
rest. Thus, health is viewed not only as a biological category but also as a moral and ethical one.
The prospects for practical implementation of the value component in physical education include
offering recommendations to educational institution teachers on fostering ideological orientation
among youth through physical activity; pedagogical approaches to developing and reinforcing
ideological and spiritual principles of worldview; incorporating discussions of moral and ethical
situations into class programs; conducting team games; recognizing students not only for athletic
achievements but also for ethical behavior and peer support; planning educational sessions with
themes like “Honesty in Sports,” “Leadership Without Pressure,” “Respect for the Opponent,” and
others. Physical education and a healthy lifestyle are crucial factors in shaping universal human
values. The educational process should aim not only at developing physical qualities, but also at
cultivating values-based pedagogy to integrate general moral principles into everyday activities. |
URI: | http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/22836 |
Располагается в коллекциях: | Наукові праці. (Патологічна фізіологія)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|